Idag gjorde jag Raw food-bollar, har aldrig riktigt fattat idén bakom det då man lika gärna kan göra dem med choklad men jag testade ändå. Det blev bättre än vad jag trodde och var faktiskt riktigt gott, haha har ätit så många nu så jag kommer la tröttna snart. Tänkte att jag kunde få dela min glädje med er angående detta och låta er prova också så jag slänger in receptet här.
 
8 utkärnade och färska dadlar
2,5 dl cashewnötter, osaltade
2 dl havregryn
2 msk honung
1 citron, finrivet skal
1 juice från citron
1 vaniljstång
Kokos att rulla bollarna i
 
 
Detta är då allt man behöver för att göra dem, dock måste man kanske inte ha all citron från en hel citron... Tror jag överdrev lite där när jag gjorde dem, skulle nog räckt gott och väl med en matsked eller liknande. Det man behöver göra sen är bara att köra allt i en mixer tills det har blivit lite mindre bitar som klumpar ihop sig med varandra. Sedan tog jag ut smeten ur mixern och blandade lite för hand också innan jag rullade den till bollar i kokos. Ett tips är att sedan ställa in dem i kylskåpet då dem är mycket godare lite kalla än rumsvarma och kleggiga. Lycka till med bakandet om ni själva testar er på detta!
 
 
 

5 kommentarer

Ebba

03 Apr 2016 17:41

Svar: Tack så mycket! Ja, älskar paj..

Tilda Barkselius

03 Apr 2016 21:24

Åh vad gott det där vill jag testa!

Svar: Ja gör det, supergott!
Vilma Pettersson

Gabriella

03 Apr 2016 22:08

Åh såå gott, måste testa!!

Svar: Ja gör det!
Vilma Pettersson

Beatrice Jakobsson - Fotograf

04 Apr 2016 16:23

Mums vad gott! :)

Svar: Ja du borde testa!! :)
Vilma Pettersson

Skogsraah ☾

04 Apr 2016 16:44

Det är ju så gott!

Svar: Gud ja!!
Vilma Pettersson

Kommentera