Förrut så var alltid Tisdagar den dagen som jag gillade minst. Det var den dagen då det var som jobbigast att ta sig upp ur sängen och den dagen man bara ville att den där långdragen i skolan inte skulle existera...

Men nu när jag har börjat gymnasiet gillar jag tisdagar minst lika bra som alla andra dagar, om inte mer. Varje dag slutar jag 11:20, kommer hem och har sedan nästan hela dagen kvar. Sjukt skönt är det och inte alls så farligt som tisdagar brukar kunna vara. 

Idag missade dock jag och Hanna tåget hem och mitt hår ville inte samarbeta vilket gjorde det till en lite sämre tisdag igen. Men det löste sig, jag hade mössa hela dagen för att dölja håret och medan jag och Hanna väntade på nästa tåg blev vi intervjuade av några från kommunen. Det var frågor om Eskilstunas framtid och svaren filmade dom in som sedan skulle skickas till politiker och andra högt ställda, får väl se vad som händer där sen...



Kommentera