"No day shall erase you from the memory of time"
 
Ett annat måste när man är i New York är enligt mig att besöka minnesplatsen för World Trade Center. Riktigt gripande och det var verkligen en perfekt plats för att tänka och bara vara. Det var alldeles tyst och lugnt och många var där för att lämna blommor eller liknande till de som förlorade livet i attacken mot tornen. 
 
Jag träffade en kille där som berättade om hur hans farmor och farfar hade varit i ett av tornen när attacken skedde. Hans farmor hade överlevt men inte hans farfar och han brukar då besöka den här platsen någon gång i veckan bara för att tänka och hedra hans farfar. Riktigt fint tycker jag och det fick mig även att se situationen ur ett annat perspektiv. Jag själv var väldigt ung när detta inträffade så jag har inget minne av det, men det finns folk som har förlorat sina nära och kära i attacken och det får vi aldrig glömma.

6 kommentarer

mittlivkreativ.se

21 Mar 2016 08:29

Verkar underbart i NY. Måste dit en dag! Angående tavlan så tycker jag verkligen du ska prova. När man fått kläm på det går det enkelt att vika :)

ebba

21 Mar 2016 08:51

riktigt fint!

svar: ja eller hur :) KRAM

Linn Strömberg

21 Mar 2016 09:27

Vad bra tips! Så fint

BEATRICE

21 Mar 2016 11:32

Åh, vill dit! Verkar så fint & jag blir alldeles tårögd när jag ser bilder. Så hemskt.

Josefine Arvehall

21 Mar 2016 12:32

Åhh jag har varit där, det är sååå fint!

Hanna

21 Mar 2016 14:37

sjukt fina bilder!

Kommentera